Innskuddene vil være tilgjengelig for deg som kunde senest innen syv arbeidsdager etter at Finansdepartementet har besluttet å avvikle banken. Dette skjer enten ved at Bankenes sikringsfond utbetaler de garanterte innskuddene til deg, eller at innskuddene blir overdratt til en annen bank og gjort tilgjengelig for deg der. Du vil bli orientert om hvilken metode som vil bli benyttet.

Hvis metoden er utbetaling fra Bankenes sikringsfond er det to utbetalingsalternativer:

Hvis du har BankID

For bedrifter og privatpersoner vil innskuddene bli gjort tilgjengelig ved at du logger inn med BankID via vår nettside. Når du har logget inn får du oversikt over innskuddene dine og du må oppgi ditt eller bedriftens kontonummer i en annen bank som du ønsker innskuddet overført til. Etter overføringen vil pengene være på din konto i løpet av et par arbeidsdager. Husk at for bedrifter er det kun daglig leder eller styrets leder som kan logge seg på nettsiden ved å bruke bedriftens organisasjonsnummer og personlig BankID.
 

Hvis du ikke har BankID

Har du ikke BankID må du ta kontakt med Bankenes sikringsfond for å få Giro Utbetaling tilsendt i posten. Personer under 13 år, som ikke kan få BankID, vil motta Giro Utbetaling. 
Giro Utbetaling kan løses inn i en bank eller på et postkontor ved å vise gyldig legitimasjon. Banken eller postkontoret vil da sette pengene inn på en konto som du allerede har eller får opprettet.

Dersom du verken kan bruke BankID eller motta Giro Utbetaling, ber vi om at du kontakter oss.

Er du kunde i en norsk bank i utlandet og ikke kan bruke norsk BankID, vil vi sende deg informasjon om pålogging.